Lutke Labubu upravo su učinile generalnog direktora kineske kompanije Pop Marta bogatijim za 1,6 milijardi dolara – i to za samo 24 sata. Ovo nisu obične plišane igračke.
Pop Mart je izgradio milijardersku imperiju prodajući takozvane “blind box” kutije – kolekcionarske igračke za koje ne znate koju dobijate dok ih ne otvorite. Taj element iznenađenja? Pretvorio se u globalnu opsesiju.
Evo zašto ovaj poslovni model funkcioniše. Blind box kutije oslanjaju se na uzbuđenje izazvano neizvjesnošću, što navodi fanove da se stalno vraćaju po još.
Ograničene serije i vještačka oskudica stvaraju osjećaj hitnosti i emotivne povezanosti, piše profil Income Ivy (@income.ivy) na Instagramu.
Pop Mart nije prodavao samo igračke – prodavao je mogućnost da ih sakupljate, gradeći brend koji živi od FOMO efekta (straha da ćete nešto propustiti) i fanovske kulture.
Tržište preprodaje čini rijetke figurice još poželjnijima, pretvarajući ih u investicije. Pop Mart je sada kulturni fenomen u Aziji i šire, a Labubu je njihova zvijezda u usponu.
Njihova strategija kombinuje emocionalni marketing, izgradnju zajednice i psihologiju iznenađenja kako bi stvorili ne samo proizvod – već i iskustvo od kog se teško odvojiti.
Pouka? Ne morate biti u tehnološkoj industriji da biste stvorili hajp vrijedan milijardu dolara. Dovoljno je da razumijete kako ljudi misle i osjećaju – i da oko toga izgradite svoj biznis.
Najveći hit Pop Marta je Labubu, lutka vilinskih ušiju i velikih očiju. Da li je slatka ili jeziva, ko zna. Ali ima je svuda! Rijanu su zapazili sa jednom lutkicom zakačenom za torbu. Ta fotografija je “upalila fitilj” i Labubu je postao megapopularan.
Osnivač Wang Ning pokrenuo je kompaniju 2010. godine, a da bi pokrenuo posao, pozajmio je od porodice 30.000 dolara.
U 2020. godini osnivač Vang je posatao milijarder, ali je nastavio da gura poslovanje. Posao u SAD su pokrenuli tiho 2024. godine, a onda je došao maj 2025. Aplikacija Pop Marta postala je hit, a TikTok je poludio za lutkama.
U samo jednom danu bogastvo osnivača poraslo je za 1,6 milijardi dolara, sve od prodaje lutkica koje mogu stati na dlan. Kompanija je prodaju lutaka pretvorila u iskustvo, više nego što bi ijedna reklama mogla, prenosi Telegraf.