Vlada Tuzlanskog kantona prihvatila je Informaciju Ministarstva finansija TK u vezi s molbom Rudnika uglja “Kreka” za sačinjavanje novog reprograma dugogodišnjih neizmirenih obaveza prema Budžetu TK.
Prema dostupnim podacima, ukupne obaveze Rudnika prema Budžetu Kantona trenutno iznose više od 10 miliona KM, bez obračunatih zateznih kamata, koje dodatno prelaze 4,5 miliona KM.
Dugovi se ne plaćaju godinama
Kako je istaknuto, uprkos višestrukim reprogramima koje je Vlada TK odobravala u proteklim godinama, Rudnik “Kreka” nije poštovao ugovorene rokove otplate, niti je od aprila 2022. godine uplatio ijednu marku na ime navedenog duga.
Zbog kontinuiranog neizvršavanja obaveza, protiv Rudnika su pokrenuti sudski postupci, a glavni račun preduzeća bio je povremeno blokiran.
Vlada TK ocijenila je da ovakav odnos Rudnika prema preuzetim obavezama predstavlja značajan finansijski teret za Budžet Tuzlanskog kantona, a time i za sve građane Kantona, te dodatno opterećuje rad institucija zaduženih za zaštitu javnih sredstava.
Vlada: Neprihvatljivo konstantno izbjegavanje obaveza
Iz Vlade TK poručeno je da je nedopustivo dugogodišnje neizvršavanje obaveza i konstantno izbjegavanje dogovorenih modela otplate, posebno imajući u vidu značaj ovih sredstava za funkcionisanje kantonalnih institucija i javnih usluga.
Imajući u vidu sve navedeno, Vlada TK je zatražila od Zavisnog društva Rudnici “Kreka” d.o.o. Tuzla da, u skladu s ranije obavljenim razgovorima između predstavnika Rudnika i Tuzlanskog kantona o rješavanju međusobnih potraživanja, ponudi dio neperspektivne nepokretne imovine u svom vlasništvu.
Imovina kao način izmirenja duga
Predloženi model podrazumijeva da se kroz ustupanje neperspektivne imovine Rudnika “Kreka” omogući smanjenje i djelimično izmirenje ukupnog iznosa potraživanja koje Tuzlanski kanton ima prema ovom preduzeću, a po osnovu različitih potpisanih ugovora i sporazuma.
Vlada TK smatra da je ovakav pristup nužan kako bi se zaštitila javna sredstva i osiguralo odgovornije upravljanje finansijskim obavezama u narednom periodu.



