Travnik dobija zaobilaznicu dugu 11 kilometara

0

U pripremi je dokumentacija za početak izgradnje dionice Nević Polje – Turbe, koja će biti dio brze ceste kroz Srednju Bosnu.

Riječ je o trasi ukupne dužine približno 11,43 kilometra, koja će imati ključnu ulogu u rasterećenju saobraćaja na ovom izuzetno prometnom pravcu. Kako piše BiznisInfo.ba, praktično se radi o travničkoj zaobilaznici.

Ova dionica predstavlja nastavak radova na brzoj cesti koja će kretati od Lašve (na putu Sarajevo – Zenica) i povezivati Vitez, Travnik i Turbe, a u budućnosti se nastavljati prema Jajcu.

Ciji je cilj smanjenje gužvi i povećanje bezbjednosti saobraćaja. Jedan dio ceste, od Viteza do Nević Polja, već je izgrađen, ali još nije pušten u promet, dok se paralelno priprema gradnja dionice kroz Vitez. Kada budu završene dionice kroz Vitez i travnička zaobilaznica, brza cesta će doseći puni kapacitet i značajno smanjiti pritisak na postojeću magistralnu cestu.

Predviđena trasa: Nova cesta će proći južno od grada

Kako je BiznisInfo.ba ranije objavio, dionica kroz Vitez neće biti klasična obilaznica, već će ići trasom sadašnje magistrale i prolaziti kroz sam grad. Suprotno tome, dokumentacija otkriva da će Travnik dobiti pravu obilaznicu, jer će nova cesta prolaziti južnom stranom grada, zaobilazeći postojeće saobraćajne tokove kroz urbani centar. Ovaj potez bi trebao rasteretiti saobraćaj u centru Travnika i doprinijeti boljoj povezanosti cijele regije.

Detalji trase

Trasa brze ceste počinje na petlji Nević Polje, koja je već definisana u ranijem projektu na dionici Petlja Vitez – Petlja Nević Polje. Na cijeloj dionici travničke zaobilaznice planirana je izgradnja 13 mostova i 3 tunela, što pokazuje kompleksnost projekta i zahtjevne geografske uslove terena.

Veći dio trase prolazi kroz općinu Travnik, dok se u manjem dijelu nalazi na području općine Novi Travnik. Na početku dionice nalazi se dvotračna kružna raskrsnica koja povezuje brzu cestu s postojećom magistralom M16.4. Odatle, cesta prelazi dolinu rijeke Lašve preko mosta „Nević Polje“ dužine 40 metara, pri čemu je planirana regulacija korita rijeke radi zaštite i sigurnosti.

Poseban izazov predstavlja prolazak kroz naselje Slimena. Nakon detaljnih istražnih radova utvrđeno je da sloj pjeskovito-glinovitih materijala doseže dubinu od preko 30 metara, zbog čega izgradnja tunela nije bila moguća. Umjesto toga, predviđeno je da trasa ide u usjeku, uz izgradnju mosta „Slimena“ dužine 410 metara, koji će omogućiti siguran prelazak preko lokalnih saobraćajnica i objekata.

Na dijelu trase planirani su i natpunjaci te dva velika mosta „Karajka 1“ i „Karajka 2“, čije dužine prelaze 390 metara, što ih svrstava među najvažnije građevinske objekte na ovoj dionici. Ovi mostovi, zajedno s tunelima, bit će ključni za savladavanje zahtjevnog terena i osiguranje optimalne protočnosti saobraćaja.

Kraj dionice definisan je u blizini naselja Turbe, gdje će se nova cesta povezati s magistralom.

Korak bliže modernoj saobraćajnoj mreži

Ovaj projekat predstavlja jedan od najznačajnijih infrastrukturnih poduhvata u Srednjobosanskom kantonu i šire. Brza cesta Vitez – Travnik – Turbe trebala bi donijeti dugoročne benefite lokalnom stanovništvu i privredi, uključujući sigurniju i bržu vožnju, bolje povezivanje s ostatkom zemlje, kao i podsticaj za razvoj turizma i poslovnih zona.

U narednim mjesecima očekuje se finalizacija dokumentacije i početak konkretnih radova, čime će ova ključna dionica biti korak bliže realizaciji i postati dio moderne saobraćajne mreže koja će povezati Srednju Bosnu s ostatkom zemlje i regionom.

Trenutno je u toku javni uvid za dopunjenu studiju uticaja na okoliš za ovaj projekat.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba