Širom Evrope grade se giga-fabrike baterija

0

Širom Evrope grade se giga-fabrike baterija, a kompanija Verkor je u Francuskoj već pokrenula probnu proizvodnju.

Verkor je započeo proizvodnju u francuskom Dankirku, u takozvanoj Dolini baterija, a komercijalni start se očekuje 2026. i glavni kupac biće Renault, prenosi portal “Energynews”.

Također, giga-fabrike baterija tražit će pouzdane i održive izvore litijuma iz Evrope.

Fabrike iz Doline baterija već za nekoliko godina bi mogle da se snabdijevaju litijumom iz rudnika Emili koji razvija francuska kompanija Imeris.

Procjenjuje se da će ovaj rudnik, koji je Brisel proglasio za strateški, obezbijediti dovoljno litijuma za proizvodnju 700.000 baterija godišnje.

ACC (Automotive Cells Company), zajedniči poduhvat kompanije Stellantis, Mercedes-Benz i TotalEnergies, gradi gigafabrike litijumskih baterija u Francuskoj, Njemačkoj i Italiji.

InoBat iz Slovačke planira gigafabrike i centre za razvoj baterija u Slovačkoj, a jedna je najavljena i u Ćupriji, prenosi beograska agencija Tanjug.

U Subotici, kompanija ElevenEs već ima prvu evropsku fabriku LFP baterijskih ćelija.

Iz te kompanije više puta su istakli da bi domaći lanac, od rude do gotove baterije, stvorio šansu za razvoj cjelokupne industrije, uključujući domaće firme.

Ove fabrike, koje su oslonjene na visoku tehnologiju i sigurne dobavljačke lance, sve više gledaju ka mjestima gdje se razvijaju evropska nalazišta litijuma.

Povezivanjem lokalne proizvodnje litijuma sa domaćim i regionalnim industrijskim kapacitetima, otvara se mogućnost da čitav lanac proizvodnje električnih vozila ostane u Evropi. Litijumski bum u Evropi otvara i nove poslovne prilike.

Trka za litijumom, ključnim elementom energetske tranzicije, donosi više od sigurnosti snabdijevanja i sve više se zahuktava širom Evrope, jer  otvara vrata ekonomskom razvoju i jačanju malih i srednjih preduzeća širom kontinenta.

Otvaranje novih rudnika i rafinerija sve više povezuju lokalne firme sa svjetskim gigantima, posebno u zemljama sa snažnom autoindustrijom.

Iza svakog rudnika litijuma stoji mreža kompanija koje obavljaju povezane poslove, od istraživanja i bušenja, preko transporta, do proizvodnje baterijskih komponenti, reciklaže i digitalnog upravljanja.

Te firme zapošljavaju lokalnu radnu snagu, ulažu u tehnologiju i razvijaju vještine tražene na evropskom tržištu.

EU je kroz Zakon o kritičnim sirovinama i Zelenu industrijsku strategiju jasno poručila da litijum, kobalt i nikl nisu samo sirovine već šansa za razvoj otpornije i konkurentnije ekonomije.

Zemlje u kojima se razvijaju rudnici mogu postati regionalni centri za e-mobilnost, skladištenje energije i cirkularnu ekonomiju.

U tom okviru, mala i srednja preduzeća dobijaju priliku da postanu nosioci inovacija, zapošljavanja i lokalnog razvoja, a ujedno i zelene budućnosti kontinenta.