Porezna uprava FBiH pojasnila navode o postupku pribavljanja KEP-a

0

Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine objavila je na svojoj web stranici pojašnjenje navoda koji su se u posljednje vrijeme pojavili u vezi s postupkom pribavljanja certifikata za kvalifikovani elektronski potpis (KEP).

Pojašnjenje su, kako navode, objavili u cilju tačnog informisanja javnosti, a odnosi se na navode o ulozi Agencije IDDEEA i Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine u ovom postupku.

Četiri ovlaštena ovjeritelja

U okviru priprema za uvođenje kvalifikovanog elektronskog potpisa, Porezna uprava Federacije BiH je u više navrata tokom 2024. godine i 2025. godine upućivala inicijative u vezi saradnje, omogućavanja integracije sistema i zahtjeva za dobijanje testnih certifakata, prema svim ovlaštenim ovjeriteljima. To su UINO, Agencija IDDEEA, JP BH Pošta i Halcom dd Ljubljana.

Činila je to kako bi prilagodila informacioni sistem Porezne uprave i pristup e-uslugama koristeći KEP-ove od svih ovjeritelja u Bosni i Hercegovini.

Spremnost za saradnju iskazala dva ovjeritelja

Kroz dopise prema navedenim institucijama, kao i prema Ministarstvu komunikacija i prometa BiH, Federalnom ministarstvu finansija i Vladi Federacije BiH, Porezna uprava Federacije BiH je tražila saglasnost i iskazala spremnost da se omogući integracija informacionih sistema u svrhu korištenja svih kvalifikovanih potvrda/certifikata.

“Nakon svih poduzetih inicijativa, koje je uputila Porezna uprava, spremnost za saradnju iskazala su samo dva ovlaštena ovjeritelja u BiH, i to: JP BH Pošta d.o.o Sarajevo i Halcom dd Ljubljana, te je u predviđenom i planiranom roku sa navedena dva ovjeritelja integracija informacionih sistema i realizirana”, navode iz Porezne uprave Federacije BiH.

Prolongiranje roka

Također, napominju da je upravo zbog iskazane spremnosti za saradnju sa UINO i Agencijom IDDEEA u svrhu omogućavanja KEP-ova izdatih od ovih institucija, rok za početak primjene KEP-a za e-usluge Porezne uprave u više navrata prolongiran.

Razlog za to bio je uvjerenje Porezne uprave da će navedena dva ovjeritelja iskazati spremnost i omogućiti integraciju informacionih sistema na sigurosno-tehničkom nivou.

Počinje potpisivanje uz upotrebu KEP-a

No, od 05.01.2026. godine počinje obaveza podnošenja poreznih prijava elektronskim putem uz upotrebu kvalifikovane elektronske potvrde, u skladu sa Pravilnikom o podnošenju poreznih prijava („Službene novine Federacije BiH“, broj 36/24). Stoga je Porezna uprava Federacije BiH bila dužna poduzeti potrebne aktivnosti kako bi osigurala blagovremenu implementaciju ovog sistema.

“Porezna uprava Federacije BiH ostaje opredijeljena za saradnju sa svim nadležnim institucijama i otvorena je za nastavak dijaloga, s ciljem unapređenja digitalnih procesa i pružanja kvalitetnijih i efikasnijih usluga poreznim obveznicima u Federaciji Bosne i Hercegovine”, poručili su iz ove institucije.