Počelo asfaltiranje najteže dionice na sjevernom dijelu Koridora 5C

0

Ovih dana počelo je asfaltiranje dionice Vranduk – Ponirak, koja se nalazi između Zenice i Žepča.

Riječ je o najtežoj i najzahtjevnijoj dionici na sjevernom dijelu Koridora 5C kroz Federaciju BiH, jer prolazi kroz izrazito strme padine i težak teren.

Kako je asfaltiranje posljednja faza radova, očekuje se da će i ova dionica uskoro biti spremna za otvaranje.

Otvaranje novih kilometara autoputa

Za ovaj mjesec najavljeno je i otvaranje dionice Poprikuše – Nemila te dijela dionice Nemila – Vranduk, koje zajedno čine više od 11 kilometara novog autoputa u sklopu Koridora 5C.

Sve ove dionice nalaze se na potezu između Zenice i Žepča, jednom od najdinamičnijih gradilišta u zemlji.

Rok odavno probijen

Ugovor o izgradnji dionice Vranduk – Ponirak potpisan je 15. maja 2019. godine, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C. (Azerbejdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg (BiH).

Vrijednost ugovora iznosi 76,5 miliona eura s PDV-om, a sredstva su osigurana putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).

Predviđeni rok izgradnje bio je 24 mjeseca, odnosno avgust 2021. godine, što znači da je rok odavno značajno probijen.

Ipak, završetak radova i početak asfaltiranja bude nadu da će ovaj zahtjevni projekt uskoro biti priveden kraju.

Dionica duga 5,3 kilometra

Ukupna dužina dionice Vranduk – Ponirak iznosi 5,3 kilometra. Na trasi se nalaze brojni kompleksni objekti, među kojima se izdvajaju mostovi Vranduk 1 (390 m) i Vranduk 2 (340 m), koji se grade tehnologijom konzolne gradnje, te tunel Vranduk dužine 400 metara i tri manja vijadukta ukupne dužine oko 300 metara.

Specifičnost trase je u tome što su lijevi i desni kolnik autoceste tlocrtno i visinski razdvojeni, zbog vrlo strmog terena. Autocesta se u većem dijelu nalazi u zasjeku, pa je bilo potrebno izgraditi veliki broj potpornih zidova, izvedenih tehnologijom armirane zemlje.

Najzahtjevnija, ali i najopasnija dionica za gradnju

Zbog ekstremnih uslova na terenu, ova je dionica među inženjerima često nazivana i „najopasnijom“ na Koridoru 5C – naravno, ne zbog buduće vožnje, već zbog teških uslova gradnje i zahtjevnog manevrisanja teškom mehanizacijom na padinama.

Uprkos izazovima, završetak radova označava još jedan važan korak ka povezivanju sjevernog i južnog dijela zemlje modernim autoputem.

Afera “Koridor”

Podsjetimo, ova dionica se nedavno našla i u središtu afere „Koridor“, u okviru koje je početkom godine priveden veći broj osoba, uključujući bivše direktore JP Autoceste FBiH, Elmedina Volodera i Adnana Terzića.

Istraga je u toku, ali su radovi u međuvremenu nastavljeni bez zastoja.