Ovo je 6 uslova za BH Telecom: Dio Telemacha mora biti prodat trećoj firmi

0

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine danas je donijelo Rješenje kojom se ocjenjuje uvjetno dopuštenom koncentracija koja nastaje stjecanjem direktne kontrole BH Telecoma nad Telemachom BH d.o.o. Sarajevo.

Postupak je vođen u skladu sa Zakonom o konkurenciji BiH, a nakon sveobuhvatne analize tržišnih udjela sudionika koncentracije na tržištu pružanja usluga Interneta, fiksne telefonije, te usluga audiovizualnog sadržaja kao mjerodavnim tržištima u proizvodnom smislu ove koncentracije na području Bosne i Hercegovine.

Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da bi neograničena provedba ove koncentracije mogla dovesti do narušavanja tržišne strukture i jačanja vladajućeg položaja BH Telecoma, te je predmetnu koncentraciju odobrilo uz ispunjavanje precizno definiranih uslova i obveza, naloženih kroz šest mjera, koje su sudionici dužni ispuniti kako bi se otklonili negativni učinci predmetne koncentracije na tržišnu konkurenciju u rokovima utvrđenim za njihovo ispunjenje.

U skladu sa Zakonom o konkuerenciji, sudionici koncentracije su obvezni;

Mjera broj 1 –  Učesnici koncentracije se obvezuju da neće povećavati maloprodajne cijene fiksne telefonije, usluga distribucije audiovizualnog sadržaja i usluga interneta na području Bosne i Hercegovine, kao i postojećih triple i double paketa, iznad indeksa THCI koji se računa na način: THCI = CPI + X gdje je CPI – zvanični index potrošačkih cijena za BiH (objavljuje ga Agencija za statistiku BiH), a X – korektivni faktor koji odražava stvarne promjene opravdanih troškova poslovanja (OPEX) uz zadržavanje postojeće kvalitete usluga.

Mjera broj 2 – Učesnici koncentracije se obvezuju da će svi pretplatnički ugovori sa obveznim trajanjem o pružanju usluga fiksne telefonije, usluga distribucije audiovizualnog sadržaja i usluga interneta koji su na snazi u trenutku zaključenja transakcije, ostati na snazi pod uvjetima pod kojima su zaključeni sa sudionicima koncentracije do isteka obveznog trajanja pretplatničkih odnosa.

U slučaju promjene uslova ili cijena po kriterijima navedenim u Mjeri 1, koji su nepovoljniji za pretplatnike, pretplatnici imaju pravo na raskid ugovora bez posljedica, u skladu sa primjenjivim sektorskim propisima.

Mjera broj 3 – Podnositelj prijave se obvezuje da će sudionici koncentracije poslovati kao odvojeni privredni subjekti kao i da će BH Telecom uspostaviti mehanizme osiguranja sprječavanja protoka informacija između radnika sudionika koncentracije, i to u pogledu poslovno osjetljivih podataka, što ne uključuje izvještavanje prema BH Telecomu i osobama određenim od strane uprave BH Telecoma (čija imena će biti dostavljena neovisnom revizoru i Konkurencijskom vijeću) vezano za izvještavanja o poslovnim rezultatima i planovima, finansijskim pokazateljima, podacima potrebnim za ostvarenja sinergijskih učinaka između sudionika koncentracije i međuoperatorske odnose u pogledu veleprodajnih usluga.

Mjera broj 4 – Podnositelj prijave se obvezuje da kako samostalno tako i sa Ciljnim društvom neće preuzeti većinsku kontrolu nad drugim privrednim subjektima pružateljima telekomunikacijskih usluga, koji posluju na tržištu Bosne i Hercegovine ili dijelovima privrednih subjekata.

Mjera broj 5 – Podnositelj prijave se obvezuje da privredni subjekt Telemach neće aplicirati za Dozvolu za korištenje radiofrekvencijskog spektra za pružanje usluga putem mobilnih pristupnih sustava.

Mjera broj 6 – Podnositelj prijave koncentracije se obvezuje da u definiranom roku od 18 mjeseci izvrši prodaju jednog dijele Ciljnog društva (Telemach) s ciljem smanjenja tržišnog udjela fiksnog interneta privrednog subjekta Telemach unutar Bosne i Hercegovine za tri procentna poena u odnosu na postojeće stanje.

Napominje se, da do donošenja ovog rješenja nije bio dostavljen potpisan ugovor o kupoprodaji, te je pravni temelj predmetne koncentracije temeljen na potpisanom Pismu namjere.

Konkurencijsko vijeće ne donosi odluku o kupoprodaji, odnosno akviziciji, nego vrši procjenu namjeravane koncentracije, te analizira učinke koji za posljedicu mogu značajno narušavati tržišnu konkurenciju, a prema kriterijima propisanim člankom 17. Zakona.

Konkurencijsko vijeće će zajedno sa imenovanim Neovisnim revizorom pratiti provođenje izvršavanja mjera i propisana Rješenjem, o istome javnost će biti blagovremeno informirana.