Više od šoljice kafe: Kako NESCAFÉ mijenja iskustvo, tržište i budućnost

0

Kafa je važan dio svakodnevice u Bosni i Hercegovini – ona je više od napitka, dio je svakodnevnog života i društvene kulture. Tržište kafe se posljednjih godina ubrzano mijenja prateći globalne trendove i nove navike potrošača. Jedna od najnovijih promjena na domaćem tržištu je dolazak NESCAFÉ kafe u zrnu namijenjene ugostiteljskom sektoru.

O tome šta ova novost znači za ugostitelje i ljubitelje kafe, ali i o tome kako se razvija domaće tržište, kako se NESCAFÉ kao najpoznatiji brend kafe prilagođava lokalnim potrebama te kakvi su globalni planovi za održivost, razgovarali smo sa Benjaminom Valjevčićem, voditeljem prodaje Nestlé Professional.

Na tržište Bosne i Hercegovine stigla je NESCAFÉ kafa u zrnu za ugostiteljski sektor. Šta ovo donosi profesionalnim korisnicima i kako će se razlikovati od postojećih ponuda?

Uvođenje NESCAFÉ kafe u zrnu u na tržište BiH je još jedna inovacija kojom razvijamo naše poslovanje u BiH. NESCAFÉ je dio života i kulture ispijanja kafe u kafićima u BiH skoro 20 godina, ali se mi konstantno trudimo donositi inovacije i unapređenje kako bi zadovoljili različite potrebe ljubitelja kafe. Ono što donosimo prije svega su kvaliteta i dosljednost, jer NESCAFÉ je globalno prepoznat brend koji već desetljećima njeguje najviše standarde u svijetu kafe.

Valjevčić: NESCAFÉ je globalno prepoznat brend

Ugostitelji sada imaju priliku svojim gostima ponuditi tri pažljivo odabrana blenda. Dva su spoj robuste i arabice, dok je treći 100% arabica. Na taj način svaki lokal može odabrati kafu koja najbolje odgovara njihovim gostima i stilu poslovanja. Osim već spomenute kvalitete NESCAFÉ donosi i snagu brenda koji ljubitelji kafe/potrošači prepoznaju i povezuju s pouzdanošću.

To ugostiteljima može biti velika prednost u privlačenju i zadržavanju potrošača. No, naš doprinos ne završava isporukom proizvoda. Naime, kao partneri ugostiteljima, nudimo i sveobuhvatnu podršku: od edukacija i obuka za osoblje do marketinških materijala i savjeta kako kafu najbolje predstaviti gostima. Na taj način želimo osigurati da svaki lokal poslužuje izvrsnu kafu, ali i gradi iskustvo koje gosti pamte i kojem se rado vraćaju.

NESCAFÉ uspijeva održati poziciju tržišnog lidera u kategoriji kafe u Bosni i Hercegovini, s obzirom na veliku konkurenciju. Kako?

Ulažemo u istraživanje i razvoj, jer želimo biti korak ispred i pratiti kako se mijenjaju potrebe i navike ljubitelja kafe. Kako bismo to postigli, Nestlé ima šest razvojnih centara za kontrolu kvalitete kafe širom svijeta. Ti centri igraju ključnu ulogu, oni pomno provjeravaju sigurnost i kvalitetu zelenih zrna kafe prije nego što uopće uđu u proces daljnje obrade i proizvodnje.

Upravo zahvaljujući tim standardima, svaka šoljica NESCAFÉ kafe, bez obzira pije li se u Parizu, Tokiju ili Sarajevu, pruža isto iskustvo, okus i pouzdanost. Osim inovacija, važno je kako komuniciramo s potrošačima. Naime, veliku pažnju posvećujemo i komunikaciji s potrošačima, kroz marketinške kampanje, promocije i prisutnost na društvenim mrežama. Tako održavamo blisku vezu sa zajednicom, dok istovremeno proizvode i poruke lokalnim preferencijama.

Upravo bih rekao da ta kombinacija globalne snage, lokalne prilagodbe i vrhunske kontrole kvalitete ono je što nam omogućava da već godinama ostajemo lideri na tržištu BiH. Kao globalni lider u kategoriji kafe, s više od 6.000 šoljica NESCAFÉ kafe popijenih svake sekunde širom svijeta, NESCAFÉ je jedan od najomiljenijih brendova i u Bosni i Hercegovini, te sada dodatno proširuje svoju ponudu u našoj zemlji.

Šta za vas predstavlja ključ uspjeha NESCAFÉ brenda, s obzirom da se svake sekunde širom svijeta popije više od 6.000 šoljica?

NESCAFÉ je globalno prepoznat brend koji već desetljećima uživa veliko povjerenje potrošača. Upravo to povjerenje nije došlo samo od imena, već od naše dosljedne predanosti kvaliteti i inovacijama. Snaga brenda leži u njegovoj raznovrsnosti od široke ponude instant kafa, cappuccina i kapsula koje su postale dio svakodnevnice milionima potrošača pa sve do premium kafe u zrnu, namijenjene HoReCa kanalu. No, iza te raznovrsnosti stoji dugogodišnja tradicija inovacije i kvalitete.

Snaga brenda leži u raznovrsnosti

Još davne 1938. Nestlé je izumio topljivu kafu koja je zbog praktičnosti ubrzo stekla veliku popularnost tijekom Drugog svjetskog rata. Pravu globalnu ekspanziju doživjela pedesetih godina prošlog stoljeća. Ta historija nas obvezuje da i danas postavljamo visoke standarde i stalno ulažemo u istraživanje i razvoj, kako bismo pratili nove trendove i mijenjajuće navike ljubitelja kafe.

Kakve su najveće promjene u navikama potrošača kafe u BiH koje ste primijetili posljednjih godina?

Posljednjih godina vidimo kako su ljubitelji kafe u Bosni i Hercegovini postali znatno zahtjevniji. Sve više obraćaju pažnju na okus i kvalitetu kafe, ali i na njezino porijeklo, način obrade i održivost uzgoja. Transparentnost postaje važan fakor pri izboru, jer ljudi žele znati šta tačno piju i otkud dolazi njihova kafa. U tom smislu, popularnost kafe u zrnu značajno je porasla. Potrošači sve češće biraju kvalitetne blendove, žele svježinu i mogućnost da sami dožive puni ritual pripreme kafe.

S druge strane, kafići su se učvrstili kao društvena i radna središta: mjesta okupljanja, neformalne razmjene ideja, pa čak i rada na daljinu. To je promijenilo ulogu kafe, ona više nije samo napitak, već i iskustvo, ritual, ali i prilika da se generacije zbliže.

Pandemija COVID-19 je dodatno ubrzala promjene. Digitalizacija i online naručivanje postali su sastavni dio života, mnogi potrošači navikli su naručivati proizvode, pa i kavu, putem interneta. Ovaj trend stvorio je očekivanja za brzom i praktičnom dostupnošću proizvoda. Sve ove promjene pokazuju da tržište kafe u BiH više ne funkcionira po starima pravilima. Ljubitelji kafe žele kvalitetu, iskustvo i transparentnost, a brendovi koji to prepoznaju i nude imaju jasnu prednost.

Kako se NESCAFÉ prilagođava različitim ukusima i potrebama ljubitelja kafe, posebno u regiji BiH?

NESCAFÉ uspješno kombinira raznolikost, prisutpačnost i dosljednost, prilagođavajući se svakom trenutku i različitim stilovima života potrošača u BiH. Bilo da se radi o jutarnjoj kafi s mlijekom, cappuccinu u omiljenom kafiću, ljetnom frappéu ili praktičnoj Ready to Drink limenci za ponijeti, svaki ljubitelj kafe može pronaći napitak koji mu savršeno odgovara.

Posebno značajan korak predstavlja uvođenje NESCAFÉ kafe u zrnu u ugostiteljske objekte, pa tako ljubitelja kafe sada u kafićima mogu uživati u espressu svjetski poznatog brenda. Naša ponuda obuhvaća raznolike blendove, omogućujući svakom potrošaču da odabere okus koji najbolje odgovara njegovim preferencijama. Želimo da svaka šoljica kafe bude nezaboravno iskustvo. Zato ulažemo u edukaciju ugostitelja i pružamo im marketinšku podršku jer im želimo pomoći da pruže vrhunsku uslugu. Održavamo dosljednu kvalitetu i okus u svakoj šoljici, bez obzira na to konzumira li se u Bosni i Hercegovini ili bilo gdje drugdje u svijetu.

Valjevčić: NESCAFÉ uspješno kombinira raznolikost, prisutpačnost i dosljednost

Upravo ta sinergija raznolikosti, pristupačnosti i pouzdanosti čini NESCAFÉ brendom koji uvijek prati potrebe svojih potrošača, osiguravajući da svaki trenutak uz našu kafu bude poseban i nezaboravan.

Možete li našim čitateljima pojasniti kako NESCAFÉ Plan 2030 transformira tradicionalni lanac snabdijevanja kafe u kružni model koji istovremeno štiti okoliš i poboljšava život uzgajivača?

Prije tri godine predstavljen je NESCAFÉ Plan 2030 kojim su postavljeni ambiciozni ciljevi za budućnost. Do kraja 2025. planirano je da 100% kafe bude nabavljeno iz odgovornih i održivih izvora. Taj je cilj gotovo ispunjen – u 2024. godini 93% kafe za Nescafé nabavljeno je iz odgovornih izvora. Još jedan značajan iskorak u tom području odnosi se na regenerativnu poljoprivredu.

Lani je čak 32% kafe za NESCAFÉ stiglo od poljoprivrednika koji primjenjuju regenerativne prakse, čime je daleko premašen cilj od 20% do kraja 2023. Kako bi dodatno osnažio proizvođače, NESCAFÉ je prošle godine kroz svoj plan distribuirao 21 milion sadnica kafe čime je podržao pomlađivanje farmi i njihovu prilagodbu klimatskim promjenama. Nadalje, u Nestléovom Institutu za poljoprivredne znanosti, čiji je dio poseban odjel koji se bavi biljkama (Plant Sciences Department) u francuskom gradu Toursu, znanstvenici razvijaju nove, revolucionarne sorte kafe putem tradicionalnih metoda uzgoja biljaka.

Nove sorte se testiraju i validiraju prije nego što se uvedu u ključne zemlje uzgoja kafe prema Nescafé Planu. Time se želi pomoći proizvođačima, s kojima surađujemo, i omogućiti im nastavak uzgoja i prodaje kafe. Tako se planira osigurati dugoročna održivost proizvodnje kafe i kvalitetni životni uvjeti poljoprivrednih zajednica.

Kako NESCAFÉ kao brend gradi povjerenje potrošača u Bosni i Hercegovini kada je riječ o održivosti, s obzirom na to da većina ljudi ne može vidjeti izravno kako se regenerativna poljoprivreda provodi u praksi?

Potrošač je,  kao i prije više od 150 godina, u srediištu svega što radimo. Ono što se promijenilo jesu očekivanja. Ljudi danas žele više od samog proizvoda. Očekuju da kafa bude vrhunskog okusa, ali i da znaju odakle dolazi te da je proizvedena na održiv i odgovoran način. Zato povjerenje gradimo kroz transparentnost. Postavili smo jasne ciljeve i izvještavamo o rezultatima, inicijativama i napretku. NESCAFÉ je tržišni lider u BiH, a potrošači ga prepoznaju kao pouzdan brend koji nudi široku paletu visokokvalitetnih proizvoda od kafe.

Upravo zato nam je drago što je na bosanskohercegovačko tržište stigla i NESCAFÉ kafa u zrnu, koja je namijenjena HoReCA kanalu jer vjerujemo da će donijeti još više užitka i dodatno obogatiti iskustvo onih koji uživaju u kafi.