Najveća privatna investicija mijenja puteve robe u regiji, važna i za BiH

0

Nova luka Rijeka Gateway, najmoderniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Evrope, mijenja pravce trgovine i logistike u regiji zbog čega bi mogla biti značajna i za privredu Bosne i Hercegovine

Rijeka je službeno ušla u novo poglavlje pomorskog i logističkog razvoja. Uplovljavanjem prvog komercijalnog broda Al Jasrah, kontejnerski terminal Rijeka Gateway započeo je operativni rad i time postao najmoderniji i tehnološki najnapredniji terminal u ovom dijelu Evrope.

Riječ je o najvećoj privatnoj investiciji u logistiku u Hrvatskoj, vrijednoj 380 miliona eura, koja je rezultat zajedničkog ulaganja APM Terminals (A.P. Moller – Maersk) i domaće kompanije ENNA Logic iz sastava ENNA Grupe.

Projekt je iz temelja promijenio izgled riječke luke, ali i pozicionirao Rijeku kao glavno središte lučkog saobraćaja u sjevernom Jadranu, ispred Trsta i Kopra. Početak operativne faze rada nominiran je za privredni događaj godine prema izboru Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika.

Najmoderniji terminal u regiji

Terminal trenutno raspolaže s 400 metara obale, dubinom od 20 metara i godišnjim kapacitetom od 650.000 TEU-a. Nakon završetka druge faze, kapacitet će se povećati na preko milion TEU-a, uz 680 metara obale.

Objekt je opremljen najnaprednijom infrastrukturom – četiri daljinski upravljane brodske dizalice, 15 dizalica na točkovima, dvije na šinama i 28 terminalskih traktora. Automatizacija i korištenje energije iz obnovljivih izvora čine Rijeka Gateway prvim terminalom takvog tipa u Jadranskoj regiji, piše Poslovni dnevnik.

Prvi brod Al Jasrah, dug 368 metara, stigao je iz egipatske luke Port Said, u okviru rute Azija–Evropa.

Historijski trenutak za hrvatsku privredu

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istakao je da je riječ o “historijskom trenutku za Rijeku, Primorsko-goransku županiju i cijelu Hrvatsku”.

Direktor Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa naglasio je da ukupne investicije povezane s terminalom – uključujući državne i privatne projekte, izgradnju cesta, željeznice i obale – prelaze 600 miliona eura.

Dio ulaganja obuhvata i izgradnju 400 metara obale finansiranu zajmom Svjetske banke, te nove saobraćajnice, intermodalni terminal i željezničko sučelje. Koncesionar je do sada zaposlio više od 250 stručnjaka, a daljnje širenje terminala donosi nova radna mjesta i dodatni ekonomski rast.

Luka budućnosti

Rijeka Gateway će postati ključni terminal na globalnoj brodskoj ruti Azija–Evropa, a očekuje se da će njegovo funkcionisanje značajno ojačati povezanost Hrvatske i cijele regije s međunarodnim lancima opskrbe.

Planovi predviđaju da se 60 posto prometa preusmjeri na željeznički transport, čime će terminal postati pokretač modernizacije željezničke infrastrukture, uključujući i gradnju nizinske pruge Rijeka–EU.