Milka čokolada osvojila nagradu za najveću prevaru potrošača

0

Njemačka organizacija za zaštitu potrošača “Foodwatch” dodijelila je ovogodišnju “nagradu” za najobmanjujući proizvod, takozvani Zlatni vindbojtel, poznatoj čokoladi Milka.

Čokolada “Alpsko mlijeko” sada teži 90 grama umjesto ranijih 100, dok je cijena povećana sa 1,49 na 1,99 eura, piše njemački “Velt” (Welt).

Ambalaža je ostala ista, pa većina kupaca promjenu ni ne primijeti.

To znači da je čokolada smanjena, a poskupjela je čak 50 posto, što je jasan primjer taktike koju potrošačke organizacije nazivaju “shrinkflation” – skriveno poskupljenje kroz smanjenje sadržaja proizvoda, navela je pomenuta medijska kuća.

Odluku o nagradi donijelo je više od 58.000 ljudi koji su glasali putem interneta, a Milka je pobijedila sa najviše glasova – 34 posto.

Proizvođač “Mondelez” kaže da je do promjena došlo zbog “drastičnog rasta troškova proizvodnje”, posebno cijene kakaa.

Međutim, “Foodwatch” navodi da je prosječna cijena čokolade u Njemačkoj porasla samo osam posto od početka godine, dok je Milka poskupjela i do 64 posto.

Pored Milke, u finalu za tu negativnu nagradu bili su i drugi proizvodi: ledeni čaj influenserke Širin Dejvid (DirTea Glow), margarin Rama, čokoladica za menstrualne bolove (MenstruChocbar) i norveški losos brenda “Fish Tales”.

Potrošačke organizacije traže od njemačke vlade da uvede jasna pravila, kao što već postoji u Francuskoj i Mađarskoj, da trgovci moraju posebno da označe proizvode koji su smanjeni, a poskupjeli, prenosi Tanjug.