U vremenu kada se globalna prehrambena industrija suočava s brojnim izazovima, Nestlé svjetski lider u proizvodnji hrane i pića, ostaje dosljedan svojoj misiji: ponuditi kvalitetne i dostupne proizvode, ostvarivati održiv rast, ulagati u lokalnu zajednicu i graditi dugoročne odnose s potrošačima.
U razgovoru za Biznisinfo.ba, Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Sloveniju, govori o tome kako kompanija uspješno balansira između pristupačnosti i kvalitete, koje inovacije i proizvode donosi na tržište Bosne i Hercegovine, te na koji način program Zdravo! i inicijativa Čista umjetnost daju konkretan doprinos društvu i okolišu.
Kako Nestle balansira između potreba potrošača za zdravijim proizvodima i cjenovne pristupačnosti u vremenu inflacije?
Sve što se događa u ovim izazovnim vremenima od klimatskih promjena sve do geopolitičkih prilika, utječe i na industriju hrane i pića. Inflacija je dodatno povećala osjetljivost potrošača na cijene i to razumljivo i očekivano. Baš zbog toga, samo smo mali dio povećanja cijena prenijeli na potrošače, a najveći dio smo podnijeli mi, kao kompanija. Naš pristup i odgovor na inflaciju je budemo učinkovitiji u različitim područjima našeg poslovanja, na primjer, u logistici, distribuciji i prodaji. Uz poboljšanje učinkovitosti, koristimo i strategiju upravljanja portfeljem. Naš je portfelj velik i raznovrstan te nudi različite opcije od priuštivijih do premium proizvoda kako bi potrošači mogli odabrati ono što najbolje odgovara njihovim potrebama. Nestlé, naime, traži dugoročnu perspektivu izgradnje snažnih odnosa s potrošačima i zato nastavljamo ulagati u naše jake brendove, inovacije i u vrhunsku kvalitetu naših proizvoda – tu nema kompromisa. Nadalje, stalno se radi na reformulaciji proizvoda kako bi se smanjio udio šećera, soli i zasićenih masti, a povećali sastojci poput vlakana i proteina.
Na koji način Nestlé doprinosi društvu u BiH i koje konkretne mjere donose rezultate?
Pored doprinosa privredi i osiguranja radnih mjesta, naš doprinos lokalnoj zajednici možemo podijeliti na tri segmenta. Globalni program Nestlé for Healthier Kids u Bosni i Hercegovini provodimo 15 godina kroz lokalnu inicijativu Zdravo!. Riječ je o edukaciji učitelja, nastavnika i roditelja o značaju zdrave ishrane i fizičke aktivnosti kod djece. Konkretno, Zdravo! daje praktičnu podršku kroz recepte, savjete za kuhanje i planove jelovnika koji promoviraju zdrav način života. Prošle smo godine, u saradnji s Udruženjem za primijenjeni nutricionizam Bosne i Hercegovine, organizirali radionice o pravilnoj ishrani djece školskog uzrasta za učitelje i nastavnike. Radionice su održane u Sarajevu, Tuzli, Banjoj Luci i Mostaru, a učestvovalo je 140 učitelja iz gotovo 70 škola. Nadalje, u domeni zaštite okoliša već petu godinu zaredom provodimo inicijativu Čista umjetnost koja se bavi temom otpada. Posljednje dvije godine fokus je na digitalnom otpadu, tzv. tihoj prijetnji okolišu koje nismo ni svjesni. Uz edukaciju građana, lani smo potaknuli studente da očiste svoje uređaje od dokumenata i datoteka koje im ne trebaju pa je njih 550 očistilo čak 46 TB digitalnog prostora. Da vam približim šta to znači – to je kao da slušate muziku 68 godina! Ovi rezultati iz BiH pribrojani su globalnim rezultatima dana digitalnog čišćenja što nam je dodatno potvrdilo da radimo dobru stvar. Kao zahvalu za podršku građana i studenata našoj inicijativi, lani smo donirali 4.600 sadnica drveća za šumski fond Bosne i Hercegovine. I kao treći stup doprinosa društvu je pomaganje onima kojima je pomoć najpotrebnija. Lani smo u BiH donirali 3,5 tona hrane putem našeg partnera, udruženja Pomozi.ba koje mjesečno u sklopu projekta „Obrok za sve“ osigurava više od 30.000 obroka za osobe kojima je potrebna ovakva pomoć.
Gdje vidite najveće prilike za rast kompanije Nestlé u BiH u narednih pet godina?
Bosna i Hercegovina je tržište s prilikama za inovacije i daljnji razvoj. Nastavljamo i dalje raditi na ostvarivanju održivog rasta i to ulaganjem u ključne brendove i platforme koje rastu kao što su NESCAFÉ, Purina, Thomy, NAN i KitKat. Također, nastavljamo ulagati i u inovacije pa tako od početka ove godine imamo novi NESCAFÉ cappuccino, nove MAGGI Asia nudle i umake, a inovacije vezane uz Nesquik odnose se na opcije s manje šećera i s okusom vanilije – da navedem neke od njih. Uz navedeno, kategorija kafe, također ima prostor za dodatan rast i zato smo nedavno u ugostiteljske objekte u BiH počeli uvoditi NESCAFÉ kafu u zrnu.
Jesu li planirana nova lansiranja proizvoda u regiji u narednim mjesecima, i ako jesu o kojim kategorijama se radi?
Kako sam spomenuo, nedavno smo napravili veliki iskorak lansiranjem NESCAFÉ kafe u zrnu za kanal ugostiteljstva. Brend NESCAFÉ je dobro poznat u BiH, tržišni je lider i potrošači ga prepoznaju kao pouzdan brend koji nudi široku paletu visokokvalitetnih proizvoda od kafe. S bogatim naslijeđem koje datira iz 1938. godine, NESCAFÉ je postao sinonim za kafu izvrsnog okusa u kojoj se može uživati u bilo koje doba dana i u bilo kojoj prilici. Posljednjih gotovo 20 godina NESCAFÉ je dio života i kulture ispijanja kafe u kafićima u BiH, a sada s ponosom najavljujemo da na tržište stiže i NESCAFÉ kafa u zrnu za ugostiteljske objekte. Siguran sam da će ova vijest obradovati ljubitelje kafe u BiH jer će od sada u kafićima moći uživati u espresu najpoznatijeg brenda kafe na svijetu. U segmentu internacionalne kuhinje – MAGGI Asia, ove godine na tržište BiH plasiramo čak osam novih artikala među kojima su nudli, prženi rezanci, sosevi za kuhanje i paste za kuhanje. Još jedna novost vezana je uz naš brend Thomy je da lansiramo preljeve odnosno dresinge za salatu. Napravljeni su od 100% prirodnih sastojaka, a bit će dostupni u tri okusa: jogurt sa začinskim biljem, Mediteranski dresing s biljem i morskom soli te Francuski dresing s paradajzom i morskom soli. Lansiramo i tri okusa Thomy toplih umaka što je još jedna ovogodišnja inovacija na bh. tržištu: Thomy bešamel, Thomy Hollandaise umak i Thomy kremasti umak od sira.
Koji Nestlé proizvodi trenutno bilježe najveći rast na tržištima Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Slovenije?
Na tržištu Bosne i Hercegovine tržišni smo lideri u kategoriji kafe s našim brendovima NESCAFÉ i NESCAFÉ Dolce Gusto te u kategoriji majoneze s brendom Thomy. Bez obzira na lidersku poziciju, ove kategorije i dalje rastu! Nadalje, naš asortiman brenda Purina, proizvoda za kućne ljubimce, već nekoliko godina bilježi dvocifreni rast i to je naša najbrže rastuća kategorija u BiH. MAGGI Asia, proizvodi internacionalne kuhinje, novi su na tržištu, a potrošači su ih odlično prihvatili i taj segment također raste. KitKat, naš svjetski poznati brend koji slavi 90 godina, i KitKat žitarice su također među kategorijama koje rastu kao i Lion minis i Nesquik minis žitarice za doručak. Ništa od toga ne bi bilo moguće da u BiH nemamo snažan tim koji radi sjajne stvari. Vjerujem da kombinacijom globalnog znanja i lokalnog razumijevanja tržišta možemo i dalje ostvarivati održiv rast u svim segmentima.