Krah čuvenog proizvođača automobila: Otkazi za 20.000 radnika širom svijeta!

0

Jedan od najpoznatijih proizvođača automobila u svijetu – Nissan, u ozbiljnoj je krizi. Toliko da će u narednih nekoliko godina prodati ili zatvoriti pogone širom svijeta i otpustiti 20.000 radnika, kako bi smanjio proizvodnju za milion vozila.

Proteklih mjeseci kroz japanske medije provlačili su se djelići vijesti o restrukturiranju domaćeg automobilskog giganta o tome kako pod novim generalnim direktorom Ivanom Espinozom, njamerava da umanji proizvodnju, zbog čega će zatvoriti sedam postrojenja širom svijeta.

Sada je mozaik upotpunjen, pa je moguće rijeći konkretno o kojim fabrikama je riječ, kao i koji broj vozila tačno predstavlja željeni cilj za novo rukovodstvo.

Naime, pored dva postrojenja u prefekturi Kanagava, nedaleko od Tokija, japanskoj javnosti je saopšteno da će se katanac naći i na dvije fabrike u Meksiku, i po jednoj u Argentini, Južnoafričkoj Republici i Indiji, prenosi RTS.

Sječa fabrika u inostranstvu

Nissan se upravo oslobodio obaveza vezanih za indijski potkontinent, gdje je, uprkos povoljnoj poslovnoj i političkoj klimi za japanska ulaganja, partneru “Renaultu” prodao svoj udio u zajedničkoj fabrici za 400 miliona dolara.

Postrojenje na obodu velegrada Čenaj, čiji je rad počeo 2010. godine, do 2023. godine je proizvelo dva i po miliona sedana i sportskih terenskih vozila i služilo je ne samo za snabdijevanje same Indije, već i za izvoz u inostranstvo.

Usljed ove prodaje Nissan gubi uporište u jednoj od dvije najmnogoljudnije zemlje svijeta, pa će buduća prodaja njegovih vozila morati da ide preko francuske kompanije.

Ako Nissan otpusti 20.000 radnika, broj njegovih fabrika će zaključno sa 2027. godinom pasti sa 17 na 10

Najveća nejapanska žrtva pretumbacija u Nissanu bit će Meksiko, domovina novog generalnog direktora Espinoze, gdje će do kraja fiskalne 2025. godine biti zatvorene dvije od tri postojeće fabrike.

Među njima je i ona najveća, “CIVAK” u državi Morelos, koja je uopšte prvo postrojenje koje je japanski proizvođač ikada izgradio u inostranstvu još 1966. godine.

Drugo meksičko postrojenje koje će zatvoriti kapije je “COMPAS”, koji je “Nissan” otvorio u saradnji sa “Mercedes-Benzom” u državi Agvakalientes.

Od Afrike do Južne Amerike

Inače, u fiskalnoj 2024. godini “Nissan” je u Meksiku proizveo ukupno 670.000 vozila.

Na meti racionalizacije je i pogon u argentinskom gradu Kordobi, u kojem je u saradnji s “Renaultom” godišnje proizvođeno oko 100.000 vozila, uglavnom pikapova, za potrebe južnoameričkog tržišta.

Nissan je u ozbiljnoj krizi

Sve ovo, uprkos tome što je prošle godine Nissan u Latinskoj Americi uspio da udomi 6 posto više vozila nego u 2023. godine – ukupno 426.000, što je činilo oko 15 posto njegove ukupne prodaje u svijetu.

Fabrika pikap kamiona u Rozlinu u blizini Pretorije u Južnoafričkoj Republici doprinosila je sa skromnih 10.000 vozila godišnje, pa je žrtvovana u sklopu nove strategije kompanije u kojoj se ona odriče prodora u zemlje u razvoju i nastoji da se fokusira na dokazana velika i bogata tržišta, kao što su SAD, Japan, EU i Kina.

Reforme ne biraju sredstva

Krajnja meta novog rukovodstva Nissana je redukcija broja proizvedenih vozila sa, prosječno tri i po na dva i po miliona godišnje. U Japanu proizvodnja će biti smanjena za oko 390.000 jedinica i svedena na oko 800.000.

Osnovni ciljevi reformi u kompaniji su smanjenje troškova poslovanja i unapređenje konkurentnosti kroz rezanje viškova, povećanje efikasnosti proizvodnje i iskorištenosti proizvodnih kapaciteta.

Ako Nissan otpusti 20.000 radnika, broj njegovih fabrika će zaključno sa 2027. godinom pasti sa 17 na 10.

Uzroci prestrukturiranja su prije svega krupan pad prodaje od oko 40 posto u poređenju sa periodom prije svjetske pandemije koronavirusa i gubici koji rastu posljednjih godina. Samo u 2024. godini Nissan je iskusio minus od čak 4,7 milijardi dolara.