Jedan od najpoznatijih evropskih brendova sportske opreme, njemačka Puma, mogao bi dobiti novog vlasnika – i to iz Kine.
Prema informacijama do kojih su došli evropski mediji, veliki kineski investitori ozbiljno razmatraju preuzimanje većinskog udjela u Pumi, što bi predstavljalo jednu od najvećih akvizicija u evropskoj modnoj i sportskoj industriji posljednjih decenija.
Ako se dogovor realizuje, bio bi to istorijski trenutak: brend nastao prije oko 100 godina, simbol njemačke industrije i uspjeha, našao bi se pod kontrolom kineskog kapitala.
Od porodične radionice do globalnog giganta
Priča o Pumi počinje 1924. godine, kada su braća Adolf i Rudolf Dassler u bavarskom Herzogenaurachu osnovala malu fabriku sportske obuće. Njihovi proizvodi brzo su se probili na međunarodno tržište – atletičari su na Olimpijskim igrama 1936. osvojili medalje upravo u Dasslerovim patikama.
Međutim, poslije Drugog svjetskog rata braća su se razišla u čuvenoj porodičnoj svađi, iz koje su nastala dva najveća rivala u svijetu sporta: Adidas i Puma.
Rudolf Dassler 1948. osniva Pumu, koja vrlo brzo postaje globalni brend zahvaljujući inovacijama, pionirskom pristupu sportskom marketingu i prepoznatljivom logo simbolu – skakačkoj pumi.

Tokom decenija, Puma je iz male porodične firme izrasla u svjetskog igrača prisutnog u više od 120 zemalja i postala važan dio evropskog industrijskog identiteta.
Zašto je Kina zainteresovana?
Kineske kompanije već godinama investiraju u evropske brendove iz oblasti automobilske industrije, mode, sporta i tehnologije. Razlozi su jasni:
- jačanje globalnog prisustva,
- pristup vrhunskim tehnologijama i brendovima,
- ulazak u evropski premium segment.
Sportska industrija u Kini doživljava snažan rast, a preuzimanje Pume značilo bi da kineski kapital dobija pristup decenijskom know-howu, vrhunskom dizajnu, globalnoj prodajnoj mreži i brendu koji ima neprocjenjivu reputaciju.
Šta bi preuzimanje značilo za Njemačku i Evropu?
Ako se akvizicija realizuje, Puma bi postala još jedan veliki evropski brend pod kineskom kontrolom. S obzirom na historijski značaj kompanije, vijest je izazvala burne reakcije u Njemačkoj.
Analitičari ističu da su evropske firme sve ranjivije jer se bore s visokom cijenom rada, skupim energentima i globalnom konkurencijom. Kineski investitori, s druge strane, traže stabilne i poznate brendove u koje mogu ubrizgati kapital i globalno ih proširiti.
Puma bi tako mogla dobiti “drugi život”, ali bi Evropa izgubila dio industrijske baštine.
Da li Puma ulazi u novu eru?
Ako do preuzimanja dođe, to bi bila najdramatičnija promjena u kompaniji od njenog osnivanja 1948. godine. Brend koji je preživio porodične sukobe, globalne krize i žestoku konkurenciju sa Adidasom i Nikeom sada bi mogao ući pod kišobran kineskog kapitala i krenuti u potpuno novu fazu poslovanja.
U svakom slučaju, radi se o događaju koji može značajno promijeniti globalnu mapu sportske industrije – i završiti jedno stoljeće duge njemačke dominacije u tom sektoru.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba


