Kineski div BYD gradi mrežu fabrika u Evropi, donosimo detalje

0

Kineski proizvođač električnih vozila BYD razmatra Španiju kao vodeću kandidaturu za svoju treću proizvodnu tvornicu u Evropi, objavio je Reuters, pozivajući se na izvore upoznate s planovima.

Već postoje planovi za dvije buduće fabrike – jednu u Mađarskoj, a drugu u Turskoj. Španija se sada ističe kao favorit zahvaljujući relativno nižim troškovima proizvodnje, čistoj energetskoj infrastrukturi i povoljnim industrijskim politikama.

Prema dostupnim informacijama, BYD planira da u roku od tri godine sve automobile namijenjene evropskom tržištu proizvodi lokalno, čime bi izbjegao uvozne carine i smanjio logistički trošak.

Iako Španija uživa prednost u razmatranju, konačna odluka još nije donesena – mora biti odobrena od strane kineskih vlasti, a kompanija i dalje razmatra i druge zemlje.

Veliki rast prodaje u Evropi

Prodaja BYD-a u Evropi u prvih osam mjeseci 2025. porasla je za oko 280 posto u odnosu na isti period 2024., potaknuta modelima sa priključnim hibridima i čistim električnim vozilima.

Ukoliko Španija bude izabrana, to bi značilo značajan pomak u geoprostornoj strukturi autoindustrije Evrope – dodatni proizvodni kapacitet u južnoj Evropi i jačanje pozicije Španije kao regionalnog centra za električna vozila.

Kineski gigant koji preuzima tržište

  • Kompanija: BYD
  • Sjedište: Shenzhen, Kina
  • Osnovana: 1995. godine
  • Osnivač i direktor: Wang Chuanfu
  • Glavna djelatnost: Proizvodnja električnih i hibridnih vozila, baterija i solarnih sistema

BYD u Evropi

  • Prva tvornica: Szeged, Mađarska – u izgradnji
  • Druga tvornica: Turska – u fazi planiranja
  • Treća planirana tvornica: Španija (favorit među kandidatima)
  • Cilj: Do 2028. sve automobile za evropsko tržište proizvoditi unutar Evrope
  • Prodaja u Evropi 2025.: +280 % u odnosu na 2024.
  • Strategija: Izbjeći carine, smanjiti logističke troškove i ojačati prisustvo na EU tržištu

Zanimljivosti

  • BYD je 2024. pretekao Teslu kao najveći svjetski proizvođač električnih vozila.
  • Kompanija zapošljava preko 700.000 radnika globalno.
  • Njeni automobili su već dostupni u više od 20 evropskih zemalja, uključujući Njemačku, Francusku i Norvešku.

Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba