Kina testira najbrži voz na svijetu: Brz skoro kao avion

0

Novi kineski supervoz CR450 nadmašio je sve dosadašnje brzine u testnim vožnjama i mogao bi potpuno promijeniti način putovanja i poslovanja u Aziji.

Kina je uspješno testirala najbrži voz na svijetu, model CR450, koji je tokom probne vožnje dostigao impresivnu brzinu od 453 kilometra na sat. Test je održan na relaciji Šangaj – Čengdu, dijelu kineske mreže brzih pruga koja je već najveća na planeti.

Prema pisanju Reutersa i Global Timesa, voz CR450 razvila je državna kompanija China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC), a test je dio šireg projekta modernizacije kineskih željeznica.

Brži od aviona – gotovo

Ova brzina čini CR450 najbržim točkaškim (klasičnim) vozom na svijetu. Za poređenje, japanski Shinkansen i francuski TGV u redovnoj vožnji dostižu oko 320 km/h, dok su slični modeli u Evropi i Japanu dosad rijetko prelazili 400 km/h čak i na testovima.

Ipak, treba napomenuti da je 453 km/h postignuto u testnim uslovima – u komercijalnom saobraćaju očekuje se maksimalna brzina oko 400 km/h, što je i dalje novi standard u globalnom željezničkom sektoru.

Šta donosi CR450

Kineske vlasti planiraju da CR450 uđe u komercijalnu upotrebu do 2026. godine, što bi putovanje između velikih gradova, poput Pekinga, Šangaja i Shenzhena, skratilo na samo nekoliko sati.

Osim brzine, voz je konstruisan za energetsku efikasnost i smanjenje buke, koristi napredni aerodinamični dizajn i lagane kompozitne materijale.

Unutrašnjost nudi viši nivo udobnosti – sličan poslovnoj klasi u avionu.

Kineska strategija visokih brzina

Kina već posjeduje preko 45.000 kilometara brzih pruga, što je više nego sve ostale zemlje zajedno.

Projekat CR450 dio je šire strategije kojom Peking želi pokazati tehnološku samodostatnost i globalno liderstvo u željezničkoj industriji.

Stručnjaci ističu da razvoj brzih vozova donosi i značajan ekonomski efekat: povećava produktivnost, povezuje regije, smanjuje avionski saobraćaj i emisiju CO₂.

Razlika u odnosu na maglev vozove

Iako Kina već testira i maglev vozove (na magnetnu levitaciju) koji mogu dostići 650 km/h, CR450 pripada drugoj kategoriji – to su “klasični” vozovi s točkovima, koji koriste standardne šine i imaju niže troškove održavanja.

Tehnologija budućnosti

Voz CR450 predstavlja novu prekretnicu u globalnom željezničkom inženjerstvu i potvrđuje da Kina nastavlja ubrzano investirati u tehnologije budućnosti.

Ako se komercijalna upotreba pokaže uspješnom, CR450 bi mogao postati nova mjera brzine i standard efikasnosti u svijetu transporta.