Mogućnost uvođenja besplatnih karata za svoje putnike nedavno je najavila jedna od najvećih svjetskih niskobudžetnih aviokompanija Ryanair, no poznavatelji prilika u avioindustriji tvrde da je to zasad na granici mogućeg, ne isključujući ipak potpuno ostvarenje tog scenarija.
Direktor Ryanaira Michael O’Leary najavio je da bi letovi tom kompanijom mogli postati besplatni unutar sljedećih pet godina. S medijima je podijelio svoju viziju prema kojoj bi letovi bili besplatni, a kompanija zarađivala podjelom prihoda od putnika s aerodromima te udjelom u trgovačkim i maloprodajnim prihodima koji se na njima ostvaruju.
Najava mogućnosti besplatnih letova nije prva ideja takvog tipa koju je plasirao čelnik Ryanaira. Već je predlagao uvođenje vertikalnih sjedala u zrakoplovima, naplaćivanje upotrebe toaleta te mogućnosti da putnici lete stojeći, uz minimalnu cijenu karte.
Gerila marketing
Poznavatelji prilika u avioindustriji, smatraju da je Ryanair posegnuo za oprobanom taktikom gerila marketinga pri čemu je bitno da mu se ime pojavljuje u kontekstu poželjnom za kupce/putnike.Ideja je prerevolucionarna i poslužila je tome da se ime kompanije pojavi u svjetskim medijima. Uz strogu budžetsku efikasnost to nije totalno nemoguće, ali je krajnje nevjerojatno, kažu stručnjaci.
Navode pritom niz troškova kojima su izložene aviokompanije i koji moraju biti uračunati u cijenu karte i koji objašnjavaju zašto je letenje i dalje skupo. Prvo su troškovi osoblja, onoga na letovima i “zemaljskog”, potom dolazi održavanje, ključno za sigurnost letenja i imidž kompanije. Tu su i leasing aviona, osiguranje, aerodromske usluge, troškovi kontrole letenja i naravno goriva. Svi ti troškovi moraju biti manji od prihoda od prijevoza putnika, njihove prtljage, razne robe i pošte, kako bi letovi bili isplativi, ali i kako bi se ponešto zaradilo.Valja razmotriti i koliko puta sedmično postaviti let, koja se prosječna cijena može postići te, konačno, mogu li broj putnika i prosječna cijena osigurati profitabilan let.
Share this:
- Click to share on Twitter (Opens in new window)
- Click to share on Facebook (Opens in new window)
- Click to share on Pinterest (Opens in new window)
- Click to share on Tumblr (Opens in new window)
- Click to share on Telegram (Opens in new window)
- Click to share on Reddit (Opens in new window)
- Click to share on LinkedIn (Opens in new window)
- Click to share on Pocket (Opens in new window)
- Click to share on WhatsApp (Opens in new window)