Historijski trenutak: BiH željeznicom povezana s velikom lukom u Hrvatskoj

0

Prevoz tereta iz Luke Rijeka prema Tuzlanskom kantonu i Bosni i Hercegovini od sada je moguć i putem željeznice. Riječ je o važnom iskoraku za privrednike, jer novi način transporta donosi niz ključnih prednosti: kraće vrijeme isporuke, niže troškove i izbjegavanje dugotrajnih čekanja na carini.

Prvi voz već je stigao u Tuzlu, prevezavši 16 kontejnera. Ovakav vid prevoza dodatno rasterećuje i cestovnu infrastrukturu u BiH, što je posebno važno za saobraćajno opterećene dijelove TK i sjeveroistočne Bosne.

Željeznica će biti značajno jeftinija i smanjit će opterećenje cesta

Kako ističe Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj u Ministarstvu trgovine, turizma i saobraćaja TK, željeznički prevoz nosi velike benefite:

– Prevoz željeznicom će, uz punu popunjenost kontejnera, sigurno biti jeftiniji od cestovnog saobraćaja. Najvažnije za TK i cijelu BiH jeste smanjenje saobraćajnog opterećenja na cestama. Nadamo se da ćemo u budućnosti, nakon pokretanja kargo centra na aerodromu, imati TK kao intermodalni regionalni centar – poručio je Lukanović.

Projekat koji se čekao gotovo osam godina

Da se radi o zaista značajnom projektu pokazuje činjenica da je od početka ideje do realizacije prošlo skoro osam godina. Tuzlanski kontejnerski terminal identifikovao je velike probleme privrednika u transportu robe, posebno vangabaritnih tereta.

– Privrednici su se suočavali s brojnim komplikacijama. Ovo rješenje im omogućava da bez dodatnih administrativnih prepreka, u veoma kratkom roku dobiju robu iz Rijeke u Tuzlu – istakao je Abdulah Avdagić, direktor kontejnerskog terminala u Tuzli.

Tuzlanski kanton postaje važna tačka intermodalnog transporta

TK je jedan od najrazvijenijih industrijskih regiona u BiH, a privrednici su ranije iskazali veliki interes za željeznički transport, što je ubrzalo čitav proces.

– Peti decembar možemo nazvati historijskim danom. Ovo je datum kada Bosnu i Hercegovinu upisujemo na mapu intermodalnih rješenja Evrope – naglasila je Elma Muharemagić, direktorica Rail Cargo Logistics BH.

Put tereta: Iz cijelog svijeta preko Rijeke do Tuzle

Kontejneri iz međunarodnih destinacija stižu brodovima u Luku Rijeka, gdje se vrši pretovar na željeznicu. Voz zatim kreće iz Rijeke, preko Šamca i Doboja, do Tuzle. Cijeli put traje jedan dan, što čini ovaj model posebno efikasnim, izvijestio je RTV TK.

Admir Hodžić, menadžer željezničkog transporta Rail Cargo Logistics BH, objašnjava:

– Naš cilj je stvoriti sinergiju između cestovnog i željezničkog transporta, kako bi krajnji efekat bio maksimalno koristan za privredu. Ne prebacujemo teret s jednog vida transporta na drugi, nego konsolidujemo volumen robe koji gravitira između Rijeke i Tuzle, ali i u suprotnom smjeru.

Koliko tereta može biti prevezeno?

Zavisno od vrste robe i veličine kontejnera, željeznicom će se iz Rijeke prema Tuzli moći prevoziti 30 do 70 kontejnera po vozu. Za sada će polasci biti organizovani sedmično, ali ako potražnja poraste, broj tura može biti i povećan.