Kompanija Imerys sa sjedištem u Parizu planira razviti projekt vađenja litija za koji se nada da će pomoći zadovoljiti potražnju i osigurati opskrbu za evropsko tržište električnih vozila u nastajanju.
U saopštenju od ponedjeljka, Imerys je rekao da će se njegov projekt Emili nalaziti na lokaciji u središtu Francuske, a firma cilja na 34.000 metričkih tona proizvodnje litijevog hidroksida svake godine od 2028.
Ovaj nivo proizvodnje bio bi dovoljan za približno 700.000 električnih vozila godišnje.
Uz njegovu upotrebu u mobitelima, računalima, tabletima i nizu drugih naprava koje su sinonim modernog života, litij – koji su neki nazvali “bijelim zlatom” – ključan je za baterije koje pokreću električna vozila.
Projekt koji planira Imerys poprima oblik u vrijeme kada velike ekonomija poput EU žele povećati broj električnih vozila na svojim cestama.
EU planira zaustaviti prodaju novih dizelskih i benzinskih automobila i kombija od 2035. Ujedinjeno Kraljevstvo, koje je napustilo EU 31. januara 2020., slijedi slične ciljeve.
Uz sve veću potražnju za litijem, Evropska unija – čija je Francuska članica – pokušava ojačati vlastite zalihe i smanjiti ovisnost o drugim dijelovima svijeta.
Predsjednica Evropske komisije Ursula von der Leyen rekla je nedavno da će “litij i rijetki metali uskoro biti važniji od nafte i plina”.
Osim što je govorila o sigurnosti opskrbe, Von der Leyen, koja je tokom svog govora mijenjala nekoliko jezika, također je naglasila važnost obrade.
– Danas Kina kontrolira globalnu prerađivačku industriju. Gotovo 90% rijetkih metala i 60 posto litija prerađuje se u Kini – navela je.
– Dakle, identificirat ćemo strateške projekte duž čitavog opskrbnog lanca, od vađenja do rafiniranja, od prerade do recikliranja. I izgradit ćemo strateške rezerve tamo gdje je opskrba ugrožena – dodala je.