Dva bh. giganta pred gašenjem, ugalj blokiran u Pločama

0

Novi ozbiljni problemi potresaju bosanskohercegovačku metalnu industriju. Proizvodnja u Novoj željezari Zenica dovedena je u pitanje, a kompaniji prijeti čak i obustava rada zbog toga što Željeznice Federacije BiH odbijaju izvršiti transport uglja i koksa iz Koksare Lukavac.

U isto vrijeme, u teškoj situaciji je i sama Koksara Lukavac, koja se odnedavno nalazi u stečaju, čime je ugroženo nekoliko hiljada radnih mjesta u ovom industrijskom lancu. Iz obje kompanije, kao i iz Sindikata metalaca Federacije BiH, upućen je poziv nadležnima za hitnu reakciju.

Zaustavljen transport, gomilaju se troškovi

Nova željezara Zenica od 1. decembra snabdijeva se koksom iz lukavačke Koksare, koju je zakupilo preduzeće H&P – ujedno vlasnici zeničke željezare. Međutim, zbog odbijanja transporta, u Koksari se gomilaju zalihe.

– Imamo preko 20.000 tona proizvedenog koksa koji je u vlasništvu partnera. Sve to stoji i stvara dodatne troškove. Proizvodnja u Novoj željezari je direktno ugrožena jer nema koksa – kaže Almir Bajrić, stečajni upravnik Koksare, izvještava FTV.

Željeznice traže nove uslove

Iz Nove željezare Zenica navode da su avansno i u potpunosti platili transport koksa, ali tvrde da Željeznice FBiH odbijaju prijevoz prema ranije važećim uslovima. Sada, kako kažu, traže se dodatne garancije, obavezne količine i povećane cijene.

Željeznice su svjesne da Koksara ne može poslovati samostalno i da Nova željezara bez koksa ne može organizovati proizvodnju. Njihovi postupci direktno ugrožavaju kontinuitet proizvodnje i snabdijevanja – poručuju iz kompanije.

Velike količine zablokirane robe

Zbog prekida transporta ugroženo je poslovanje i jedne i druge kompanije, ali i samih Željeznica s obzirom na planirane obime rada.

– Koksara je ostala dužna Željeznicama FBiH osam miliona KM i sada je problem što imamo 22.500 tona koksa koji ne možemo transportovati do Zenice. U Luci Ploče imamo 270.000 tona uglja koji treba prevesti u Lukavac, a zatim oko 200 tona koksa vratiti u Zenicu. To sad sve stoji – kaže Rašid Fetić, predsjednik Sindikata radnika Nove željezare.

Stečajni upravnik Bajrić naglašava da bi se sva ranija potraživanja mogla naplatiti kroz sudske procedure i stečajnu masu, ali da je ključno da se održi industrijski lanac.

Nadležni šute

Do trenutka objave teksta odgovor od Željeznica Federacije BiH o razlozima i mogućim rješenjima – nije stigao.

Sindikat Nove željezare Zenica i Sindikat metalaca Federacije BiH uputili su hitne apele državnim i federalnim ministarstvima, kao i Željeznicama FBiH, tražeći sastanak i žurno rješavanje problema kako bi se sačuvala proizvodnja i radna mjesta, navodi se u prilogu FTV-a.