Počinje gradnja tunela koja donosi mnogo neizvijesnosti, upozoravaju stručnjaci
Tunel Prenj je najzahtjevniji projekt na trasi Koridora 5C kroz Bosnu i Hercegovinu. Projektiran je kao deveti najduži tunel ove vrste u Evropi.
Kad se izgradi, udaljenost između Sarajeva i Mostara trebao bi skratiti za 30-ak kilometara a samu vožnju za sat vremena. Ako sve bude teklo po planu, kroz ovaj tunel bi se trebalo prometovati u avgustu 2030. godine.
Trenutak početka gradnje se dugo iščekuje. Rokovi su više puta pomjerani a još nije izabran ni izvođač. Procedure su sada pri kraju, tvrde u “Autocestama FBiH”. Definirani rokovi za odabir izvođača su u drugom kvartalu ove godine.
– Trenutno smo u fazi ishođenja odobrenja Banke na tender za posljednju i završnu fazu odabira izvođača radova na dionici Tunel Prenj. Finansijska konstrukcija je zatvorena kroz finansiranje EIB-a, EBRD-a i Investicijskog fonda Svjetske banke – kazali su iz Autocesta.
No, nekadašnji pomoćnik ministra prometa i komunikacija BiH Pavo Boban kaže kako i dalje postoji dosta nepoznanica u vezi s ovim tunelom.
– Tunel je jako zahtjevan, nepredvidiv. Niko ne zna šta će se naći u planinskom masivu na toj dužini od deset i više kilometara. To je jako rizično, koliko god planirali to vrijeme građena, bit će jako nepredvidivo – kazao je Boban za Al Jazeeru.
Boban kaže kako se dijelom zbog toga zalagao, kao i dobar dio struke, za drugu, jednostavniju trasu, koja bi pratila Neretvu te koja ne bi u izolaciji ostavila Jablanicu i susjedne općine.
Boji se da bi se pitanje ovog tunela moglo naročito usložniti kada se uđe u planinski masiv.