Na sjednici Doma naroda Parlamenta Federacije BiH u utorak nije odobrena odluka o zaduženju Federacije BiH kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) radi izgradnje poddionice Poprikuše – Nemila na Koridoru 5C.
Odluka nije dobila potrebnu većinu glasova, iako je ranije dobila saglasnost Predstavničkog doma. Bez odobrenja oba doma Parlamenta, zaduženje ne može stupiti na snagu.
Planirani kredit iznosio je 95 miliona eura, s rokom otplate od 11 godina i četverogodišnjim grace periodom, a implementaciju projekta trebale su voditi Autoceste Federacije BiH.
Zanimljivo je da se odluka odnosi na dionicu dugu 5,5 kilometara, za koju su iz Autocesta FBiH ranije navodili da su radovi već završeni, piše BiznisInfo.ba.
Radovi još uvijek nisu potpuno završeni
Iz Autocesta su još krajem ljeta naveli da su radovi pri kraju i da je otvaranje planirano za oktobar. Sredinom oktobra za portal Fokus su izjavili da je u toku tehnički prijem dionice, što je ukazivalo na to da su građevinski radovi završeni. Tada su poručili da će dionica biti puštena u promet čim Komisija završi svoj posao.
Međutim, ekipa BiznisInfo.ba je krajem oktobra obišla dionicu Poprikuše – Nemila i utvrdila da radovi i dalje traju.
Iako su prema planu građevinski radovi trebali biti završeni do septembra, a otvaranje planirano za oktobar, dionica još nije u potpunosti gotova.
Veći dio trase je već asfaltiran, a mostovi i vijadukti s obje strane tunela su funkcionalni. Ipak, manji dio trase kod Topčić Polja još se gradi, pa će otvaranje, prema trenutnom stanju na terenu, biti pomjereno za narednu godinu.
Ipak, teško je vjerovati da za ostatak radova treba 95 miliona eura, jer je ostalo još malo posla. Stoga nije jasno da li je novac koji se sada traži kreditom potreban za nastavak radova ili, vjerovatnije – kao pokriće već potrošenih sredstava.
Autoceste FBiH svakako bi javnosti trebale pojasniti ovu situaciju.
Tunel Bosna – najduži cestovni tunel u BiH
Najznačajniji objekat na ovoj dionici je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji će nakon otvaranja postati najduži cestovni tunel u Bosni i Hercegovini. Gradnja tunela je završena.
Tunel, koji je ranije bio poznat pod imenom Golubinja, omogućiće vozačima da izbjegnu zahtjevnu obilaznu trasu kroz kanjon rijeke Bosne, čime će se značajno skratiti putovanje prema sjeveru zemlje.
Preuzimanje teksta dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora i postavljanje linka ka originalnom tekstu na BiznisInfo.ba


