Osnivač LinkedIna od kandidata traži da napišu vlastitu čitulju

0

Rid Hofman (Reid Hoffman) je američki preduzetnik najpoznatiji kao suosnivač Linkendina (LinkedIn), mreže koja se može smatrati „poslovnim Fejsbukom“.

Na intervjuu za posao Hofman zna od kandidata da traži da napišu svoju čitulju. Kaže da tako može najbolje da vidi da li kandidat ima „veću sliku“ na umu.

Hofman je rođen 5. avgusta  1967. godine u Stenfordu u Kaliforniji, a studirao je na istoimenom univerzitetu. Nakon osnovnih studija odlazi na Oksford gdje stiče master diplomu iz filozofije.

Već sa 14 godina mu je dosadila lokalna škola, te je odlučio da svoju situaciju promeni i prijavi se za privatnu srednju školu da uči epistemologiju. Za to nije rekao roditeljima dok nije bio primljen.

Rid Hofman je od malena želeo da uradi nešto veliko što bi na pozitivan način uticalo na svijet. Tako se 1994. pridružio Eplu (Apple) gdje je načinio prve pokušaje pri stvaranju društvene mreže.

Prije nego što je osnovao svoju prvu kompaniju SocialNet.com radio je u eWorld-u i u Fudžitsu (Fujitsu). Ova njegova kompanija je primarno služila kao dejting sajt, ali je ideja bila prije vremena. Uporedo je radio u Pejpalu (PayPal), da bi  2002. godine postao zamjenik predsjednika ove kompanije.

Hofman i njegova žena Mišel su odlučili da nemaju djecu. On kaže da zbog prezauzetosti poslom ne bi mogao da se posveti djeci.

Tokom 2002. godine je zajedno sa dvojicom kolega iz SocialNetwork.com osnovao Linkedin. Sajt je počeo sa radom i postao jedini sajt takve vrste na svijetu. Od novembra 2002. godine sajt je imao preko 187 miliona korisnika u više od 200 zemalja, a Forbs ga je nazvao „najkorisnijom internet alatkom dostupnom svim poslovnim ljudima“.