Jedan od najbogatijih Balkanaca: U biznis sam krenuo nakon otkaza!

0

Emil Tedeschi, vlasnik Atlantic grupe, jedan je od najbogatijih Hrvata i uopšte Balkanaca. Njegova kompanija obuhvata neke od najjačih brendova u regionu, kao što su Grand kafa, Cedevita, Argeta, Cocta i brojni drugi.

Spada u red ljudi koji su krenuli od početka i napravili poslovnu imperiju, ali ne na staklenim nogama, ne uz jaku političku podršku, već je kompanija rasla postepeno, na stabilnim osnovama, uz dobro planiranje i procjene.

Danas ova kompanija, osim u regionu, posluje u Evropi, ali i u Rusiji i Americi. O poslovnoj filozofiji i tome kako je stvorio poslovnu imperiju, Tedeschi je ispričao u intervjuu za srbijanski magazin Nova ekonomija.

– Početni kapital sam stekao menadžerskim angažmanom u Italiji, u tada najvećem evropskom veletrgovcu celulozom Meteor Paper, čiju sam podružnicu i došao iz Italije pokrenuti u Zagrebu. Međutim, samo što sam otvorio firmu, maticu su likvidirale banke, pa je činjenica da sam ostao bez posla potaknula poduzetničke ambicije koje nisam ni znao da imam – rekao je Tedeschi.

U prvim godinama je iskustvom i djelimično kapitalom pomogao i njegov otac, koji je već duže radio vani, ali se zbog bolesti brzo povukao iz biznisa i firme koju je Emil osnovao, a koja se do danas razvila u ozbiljnu korporaciju.

Na pitanje kako je zaradio prvi milion, on kaže da je to bilo na trgovini gumama za žvakanje, čime se firma na početku bavila.

– Ne mogu reći da sam brojao i da znam kad je tačno kalkulator registrirao taj prvi milion, zavisi i o kojim valutama govorimo. Ako govorimo o dobiti u kunama, prvi milion smo vjerovatno zaradili negdje u prvoj ili drugoj godini poslovanja. Nije baš svakidašnja stvar ni da se prvi milion ostvari na trgovini gumama za žvakanje, ali kod nas je baš to bio slučaj – ispričao je Tedeschi. 

Godinama je svu dobit reinvestirao, tako da je značajniju isplatu dividende osjetio tek koncem 90-ih godina.

Komentarisao je i kako je poslovati na Balkanu.

– Nije na Balkanu bitno drugačije nego drugdje u svijetu. Glavni trendovi su slični, a sva tržišta su prilično zasićena u osnovnim kategorijama proizvoda. Sve već postoji i da nestane bilo koji svjetski igrač, a kamoli manji lokalni, situacija bi se uravnotežila u vrlo kratkom periodu. Nije teško proizvesti, ali je teško inovirati tempom koji zadovoljava današnjeg potrošača kad govorimo o proizvodnji, a prodaja je uvijek isti izazov, morate naći svoje mjesto pod suncem. Zato što smo svjesni koliko je važno biti drugačiji, s jednakom strašću razvijamo i asortiman i našu poslovnu praksu i korporativnu kulturu, jer to čini razliku kad govorimo o tome kako se ljudi osjećaju, gdje će se radije zaposliti i graditi karijeru, to nas ističe kao kompaniju koja, vjerujemo, može puno ponuditi – zaključio je Tedeschi.

Nova ekonomija / Blic / BiznisInfo