Restorani koji su ranije radili pod brendom McDonald's u Belorusiji biće preimenovani u Mak.by, saopštila je lokalna kompanija.
Navodi se da ta kompanija zadržava pristup receptima, čime se ogradila od novog brenda u susjednoj Rusiji, prenio je Rojters.
Svih 25 McDonald's restorana u Bjelorusiji, kojima je upravljao lokalni licencirani KSB Viktori Restorants, trebalo je da budu preimenovani u Vkusno & točka, nasljednika McDonald's restorana u Rusiji, ali se čini da je taj dogovor propao.
U novembru je McDonald's saopštio da više nije moguće da njegov vlasnik licence nastavi sa radom u Bjelorusiji, prije svega zbog velikih problema sa snabdjevanjem.
“Kao rezultat toga, vlasnik licence prestaće da radi kao McDonald's i više neće nositi ime našeg brenda, niti će služiti naš meni”, saopšteno je tada iz McDonald'sa.
Lanac hamburgera bio je jedan od prvih zapadnih brendova koji je potpuno napustio Rusiju, kada je prodat lokalnom vlasniku licence Aleksandru Govoru u maju prošle godine.
Govorov Vkusno & točka prihvatio je niz zahtjeva, uključujući ograničenja brendiranja, šeme boja i upotrebe proizvoda.
S druge strane, korištenjem imena Mak.by, bjeloruska kompanija zadržava izvjesnu prepoznatljivost brenda, jer u Rusiji, novom lancu nije bilo dozvoljeno korištenje riječi “Mak” u proizvodima.
Mak.by je u saopštenju naveo da će sačuvati “voljeni ukus svih naših jela”, a rečeno je da je od kupaca i osoblja primio preko 1.500 prijedloga za novo ime.
Bjeloruski predsjednik Aleksandar Lukašenko se svojim sugestijama u martu uključio u proces preimenovanja, iako je ranije izrazio prezir prema američkom brendu, navodi Rojters.
“Mi sami treba da radimo ono što je nekada radio McDonald's, čak i bolje, jer valjda imamo nekoga ko može da rasiječe lepinju na dva dijela i ugura parče mesa, krompir i salatu?!”, rekao je on.
Tanjug