11 ključnih osobina za poslovni napredak

0

Najbolji u svom poslu znaju kontrolirati osjećaje, motivirati i sebe i druge, brzo se prilagoditi promjenama i prihvatiti ih te uvijek biti pozitivni.

Kvocijent inteligencije zaslužan je za samo 20% uspjeha, a ostalih 80% pripisuje se karakteristikama iz područja emocionalne inteligencije, pojašnjava Daniel Goleman, autor knjige “Emocionalna inteligencija”.

Proučavajući ljude na poslu, Goleman je izdvojio 11 osobina ključnih za uspjeh. Oni koji ih koriste na najproduktivniji način, stalno su najuspješniji u svom području, a sve se mogu naučiti. Najvažnije su sposobnost motivacije sebe i drugih te kontroliranje raspoloženja.

RADOZNALOST: Potreba da se uvijek zna više, sposobnost prepoznavanja bitnih sitnica koje čine razliku i pokazivanje zanimanja za različite teme osobina je koja će vas uvijek isticati na poslu.

ODLUČNOST: Karakteristika po kojoj se zaposlenici ističu jest i sposobnost odlučivanja, pravilnog odabira i pokretanje akcije u ključnom trenutku. Oni koji se boje odlučiti, mogli bi ostati u sjeni kolega s inicijativom.

EMPATIJA: Izvrstan zaposlenik uvijek razmišlja kako bi bilo da je on na mjestu kolege, klijenta ili šefa. Suosjećanje osigurava predviđanje i prepoznavanje potreba te razumijevanje drugih pa u skladu s tim i unapređenje ukupnog rada.

FLEKSIBILNOST: Prilagodljivi zaposlenici bez teškoća zadovoljavaju višestruke zahtjeve, prihvaćaju preraspodjelu prioriteta i snalaze se u brzim promjenama. Lako prilagođavaju taktiku i reakcije okolnostima.

HUMOR: Ne shvaćate li život previše ozbiljno, više ćete uživati u njemu, smijati se na svoj račun i biti veseli, a to je također bitna osobina za rad.

POŠTOVANJE: Ti zaposlenici znaju koliko je važno biti ljubazan i obazriv prema svima. Oni se ističu i po uglađenosti, razumijevanju te pažljivosti prema samopouzdanju drugih.

OPTIMIZAM: Uvijek očekujte najbolji ishod te razmišljajte o pozitivnim aspektima situacija. Pokažete li nadređenima da vjerujete da je čaša napola puna, i firma će vjerovati vama.

TOLERANCIJA: Tolerantni ljudi poštuju druge različitog podrijetla, razumiju različite svjetonazore i razlike među skupinama. Tu raznolikost shvaćaju kao prednost koja omogućuje stvaranje okruženja s ljudima drukčijih, ali bogatih iskustava i znanja.

POSLOVNA INTELIGENCIJA: Planiranje prije djelovanja, pametan rad i razmišljanje, efikasan rad i fokusiranje na kvalitet, a ne kvantitet dio su poslovne inteligencije na kojoj bi zaposlenici trebali raditi.

SAMOPOUZDANJE: Čvrsta vjera u sebe temeljena na realističnim shvaćanjima vlastitog iskustva i karaktera u poslu je nužna. Tome se većina ljudi divi i na vjeri u sebe mora se raditi.

SAMOSVIJEST: Riječ je o sofisticiranom obliku svjesnosti sebe, vrijednostima i ciljevima koji motiviraju. Znaju koje emocije osjećaju i zašto, te uviđaju kako njihovi osjećaji utječu na rad. Uvijek se nastoje poboljšati.