Konačan kraj za nekad najveći njemački kuhinjski brend

0

Nijedan investitor ne želi preuzeti njemačkog proizvođača kuhinja Alno i to će zapečatiti sudbinu ove tradicionalne marke. Nastaviće da radi samo odjel koji proizvodi jeftine kuhinje i to kod konkurenta Nobilie.

StuttgartAlno, to je bio naziv proizvođača koji je poznavalo svako dijete u Njemačkoj 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća zbog televizijskog oglašavanja. No, nije ostalo ništa od sjajnog nekad najvećeg njemačkog kuhinjskog brenda. Do problema je došlo naglo. Čak ni posljednji potencijalni investitor nije na kraju poslao ponudu i sada će se posao prekinuti, saopćio je u petak administrator za insolventnost Martin Hörmann, piše njemački Handelsblatt.

To nikoga nije iznenadilo, čak ni one koji su se od početka krize nadali da će brend biti spašen. No od IPO-a (inicijalne javne ponude) 1995. godine, Alno je većinu godina bio u crvenom. Gubitak je 2016. dosegao 67 miliona eura.

“Borili smo se i pokušali sve da pronađemo rješenje za budućnost Alnoa”, kazao je Hörmann nakon sastanka osoblja u sjedištu kompanije u Pfullendorfu.

alno ag

“Ali bez investitora koji bi bio odlučan da ukloni zaostatak u ulaganjima i uloži znatna sredstva za nastavak poslovanja, nažalost, za Alno nema budućnosti. Neizmjerno mi je žao zbog toga jer vidim šta Alno znači za ljude ovdje u regiji“, kazao je Hörmann.

Čak ni usred procvata industrije, Alno grupa nije uspjela iskoristiti svoju šansu. Umjesto ulaganja u modernu proizvodnju, ništa se nije dogodilo. Nasuprot tome, ostali konkurenti pokazali su da se sa kuhinjama može zaraditi dobar novac.

Alno se pridružio američkoj grupi Whirlpool koja uključuje i njemačku marku Bauknecht. Sve dok je glavni dioničar djelovao i kao zajmodavac, Alno je još bio na površini. No najkasnije kada su Amerikanci prije dvije godine promijenili svoju evropsku strategiju i kupili talijansku kompaniju Indesit, izgubili su interes za Alno kao prodajni kanal za svoje uređaje. Kompanija je tada praktički izgubila tlo pod nogama – pored drugih domaćih problema sa kojima se borila.

Podsjetimo, proizvođač kuhinja Alno došao je u fokus pažnje bh. javnosti kada ga je u januaru ove godine preuzela firma Tahoe koja je dio grupacije Prevent, čiji je vlasnik bosanskohercegovački biznismen Nijaz Hastor.

Tahoe je tada kupila više od 40 posto dionica tvornice kuhinja Alno i tako postala vlasnik ukupno 40,6 posto dionica nekad najpoznatijeg njemačkog proizvođača kuhinja.

Handelsblatt / BiznisInfo