Ina u pola godina zaradila 160 miliona KM

0

Ina Grupa u prvih je šest mjeseci ove godine ostvarila neto dobit bez jednokratnih stavki od 608 miliona kuna (oko 160 miliona KM), što je znatno više nego u istom razdoblju 2016. kada je ona iznosila 70 miliona kuna (oko 18,5 miliona KM), pokazuje financijski izvještaj te kompanije objavljen danas.

Ukupni prihodi od prodaje Ina Grupe dosegnuli su 8,41 milijardu kuna (oko 2,2 milijarde KM), što je 34 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, javljaju hrvatski mediji. 

Prvenstveno je to rezultat viših prihoda od prodaje djelatnosti Istraživanje i proizvodnja te Rafinerije i marketing, uključujući Trgovinu na malo.

EBITDA (bruto dobit) je u prvom polugodištu porasla za 168 posto, dosegnuvši 1,39 milijardi kuna, dok je neto dobit premašila 850 miliona kuna, što je najbolji rezultat od prvog polugodišta 2011. godine.

Povoljnije vanjsko okruženje uspjelo je nadoknaditi pad proizvodnje od 4 posto u djelatnosti Istraživanje i proizvodnja, što je rezultiralo porastom EBITDA od 26 posto u usporedbi s prvim polugodištem 2016.

U izvještaju Ina navodi da su kapitalna ulaganja u prvom polugodištu ove godine, na koja je bitno utjecao drugačiji raspored ulaganja unutar poslovne godine, iznosila 520 miliona kuna. Intenzivna investicijska kampanja očekuje se u drugoj polovini ove godine.

Prvo polugodište 2017. godine pokazalo je zavidan rast Ininih rezultata u svim aktivnostima, ocijenio je predsjednik Uprave Ine Zoltan Aldott u komentaru poslovnih rezultata.

Istaknuo je i da je program povećanja učinkovitosti iz 2016. godine nastavio pokazivati vidljive rezultate u 2017., dok povoljno vanjsko okruženje donosi dodatno olakšanje.

Zajedno, navedeno je dovelo do najniže razine zaduženosti u zadnjem desetljeću i dalo Ini sposobnost financiranja svih strateških projekata u nadolazećem razdoblju, istaknuo je, između ostalog, Aldott te dodao kako je ovaj period olakšanja potrebno iskoristiti za daljnje jačanje tržišne pozicije i aktivnosti, s obzirom na to da je dugoročne prognoze teško stvarati, a volatilnost tržišta može se ponovno pokazati izazovom.